At finde din næste store idé

Virksomheden har to, og kun to grundlæggende funktioner: marketing og innovation. Det er ikke nødvendigt for en virksomhed at vokse sig større; men det er nødvendigt, at det hele tiden vokse bedre.
-Peter F. Drucker
Den organisation, der undlader at innovere løbende nye produkter og tjenester vil ikke overleve længe.
Men ikke alle innovationer producerer kommercielle succes. En ny forretningsidé skal tilbyde kunderne usædvanlige nytte til en attraktiv pris, samtidigt med at levere en pæn fortjeneste.
De fleste forretningsmuligheder udspringe fra metodisk analyse af syv områder af lejlighed, ifølge Peter Drucker (Harvard Business Review, 2002).
1. uventede hændelser og fejl
Uventede begivenheder kan illustreres ved, hvad der skete i de tidlige år af computerteknologi. Univac, som havde den mest sofistikerede maskine, spurned business-applikationer. IBM hurtigt indså, at deres potentiale og redesignet en computer til payroll programmer, hvilket gør dem en førende inden for fem år.
Uventet fejl kan også bede muligheder for innovation. Mens Fords Edsel var en kolossale flop, virksomhedsledere derfor indset værdien af segmentering: kategorisere forbrugere af “livsstil.” Dette førte Ford til at oprette Mustang, som appellerede til forbrugernes smag og genetableret virksomheden som en førende.
2. uoverensstemmelser
Uoverensstemmelser bliver synlige i mange faser af et produkts livscyklus. De kan derefter bruges til at skabe bedre services eller design.
3. proces behov
Mange innovationer udvikle fra processen behov – navnlig, opfindelsen af Linotype i 1890, som tillod aviser til betydeligt øge deres pressen kører.
4. industri og ændringer i markedet
Når en industri vokser hurtigt – den kritiske figur synes at være omkring 40 procent vækst i 10 år – dens struktur ændringer. Etablerede virksomheder, der forsvarer tilgange, der har konsekvent arbejdet for dem i fortiden, har tendens til at ignorere udfordringer fra nytilkomne. Når markedet eller industri strukturer ændrer, kan traditionelle ledere shortsightedly forsømme hurtigere voksende markedssegmenter.
5. demografiske ændringer
Demografi er pålidelige, med forudsigelige leveringstider. For eksempel, vil baby boomers begynde at nå pensionsalderen i et par år. Virksomhedsledere, der er opmærksomme på sådanne befolkning ændringer kan høste store belønninger.
6. ændringer i opfattelsen
Sammen med stærkt forbedret sundhedspleje i de sidste 20 år, er der en voksende bevidsthed om personlig pleje behov. Træningsudstyr, sundhed klubber og naturlige fødevarer er brancher, der har oplevet en enorm vækst i de sidste to årtier.
Forbrugernes opfattelse er baseret på stemninger, der kan undersøgt, analyseret og udnyttet til innovative muligheder.
7. ny viden
Når nyfundne viden bruges til at oprette eftertragtede produkter, generere ledere “buzz,” reklame og finansiering. Disse nyskabelser har den længste leveringstid, med en langvarig spændvidde mellem tilegnelse af viden og dens destillation til brugbar teknologi. I en lang periode med inkubation er der meget snak og lidt action. Så, pludselig, er der en hektisk aktivitet, der producerer utallige nye produkter, efterfulgt af en shakeout og overlevelse af kun de mest levedygtige.
Viden-baseret innovation kan være vanskeligt, men kompetent administreret. Innovatorer skal gå ud i feltet, observere forbrugernes adfærd og lytte til dem.
Når Innovation fører til kompleksitet
Udøvelse af innovation, kan dog blive taget alt for langt. Som en virksomhed, der øger tempoet i innovation, begynder rentabiliteten ofte at stagnere eller endda erodere. Grunden kan sammenfattes i ét ord: kompleksitet.
Løbende lanceringen af nye produkter og line extensions tilføjer kompleksitet i hele et firma operationer, og som omkostningerne ved at forvalte denne kompleksitet formere, margener skrumpe.
For at klare udfordringen, kompleksitet, skal du begynde ved kilden: den måde, din virksomhed visninger kunder og deres behov. I de fleste tilfælde overvurdere ledere værdien købere sted at have mange valg. Men nogle virksomheder begyndt at udfordre denne tro. De har indledt bestræbelser på at finde ud af hvor mange produkt eller service valg kunder virkelig ønsker; derefter, gear de deres operationer planlægningsfejl effektivt at graden af kompleksitet- og ikke mere.
Når organisationer beskære deres tilbud til bedre passer til kundernes behov, kan de mere end skære omkostninger. De øge ofte salget, så godt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to top