10 fejl, som reducerer rentabilitet

Min professionelle erfaring som salgs- og træner/konsulent, har jeg haft mulighed for at arbejde med en række små virksomhedsejere på forskellige spørgsmål i forbindelse med salg og marketing. Ejerne, der kæmper for at holde forretningen kørende har tendens til at engagere sig i nogle eller alle af de følgende fejl, som reducerer rentabilitet.
Fejl #1: De undlader at markedet eller marked inkonsekvent. Når du har forpligtet dig til at eje og drive en forretning skal du være lige så engageret til markedsføring og salg af produkter og services virksomhed. Det er vanskeligt, hvis ikke umuligt, at blive og forblive rentable uden en forpligtelse til løbende fælles markedsføring.
Løsning: Markedet hele tiden, hver gang.
Fejl #2: De tøver med at “bede om salg”. I stedet for tilsyneladende anmassende eller klamt lade de overskud-producerende muligheder passere dem. De bekymre sig mere om hvad nogen tænker pÃ¥ dem, end de gør om at bringe flere penge i deres forretning. Hvis du har svært ved at “spørge til salg”, du kan være sikker pÃ¥, at du ikke bringer i sÃ¥ mange penge som du kunne være.
Løsning: Praksis beder om salg.
Fejl #3: De ikke beder om hjælp eller bistand i aspekter af den virksomhed, hvor de mest har brug for det. De fleste virksomhedsejere besidder styrker i et bestemt område, men om nødvendighed eller uvidenhed de ofte ender med at arbejde i områder, der ikke er en del af deres styrker. Når business ikke går som det skal de forsinke eller udsætter i beder om hjælp. Hver dag, der går med din virksomhed kørende på mindre end maksimal effektivitet betyder dollars tabt fra din lomme.
Løsning: Få ekspertrådgivning fra en advokat, revisor eller anden service professionel før du virkelig har brug for det.
Fejl #4: De ikke følger med tidligere kunder. Det er normalt meget lettere at genaktivere en tidligere kunde, end det er at tiltrække en ny. Hvis du ikke følger med tidligere kunder på en regelmæssig basis du reducere dine potentielle rentabilitet.
Løsning: Udvikle og gennemføre en regelmæssig metode for kunde følge op.
Fejl #5: De tager ikke regelmæssigt status over deres udgifter. Kyndige virksomhedsejere regelmæssigt vurdere deres firmaudgifter og finde måder at reducere omkostningerne uden at gå på kompromis kvalitet. Hvis du ikke har afsluttet en omkostningsanalyse sidst, kan du betale om mere end du har brug at være, hvilket vil reducere din rentabilitet.
Løsning: mindst én gang pr. kvartal anmeld udgifter og forhandle om justeringer efter behov.
Fejl #6: De bruger store beløb på blank, glat marketingmateriale og forventer virksomheden at hælde uden nogen ekstra indsats. Skinnende brochurer og smart marketing materialer er en god tilføjelse til mere aktive former for markedsføring såsom møde mennesker, kalde folk og tale med folk. Brochurer og visitkort, uanset hvor smuk, erstatte ikke direkte kontakt. Hvis du bruger penge på prangende marketingmaterialer snarere end markedsføring direkte vil du være mindre rentable end du kunne være.
Løsning: Tag disse skinnende brochurer og uddele dem direkte til mennesker ved næste lejlighed.
Fejl #7: De tilbringer en betydelig mængde tid i lav-return aktiviteter (som målt ved dollars og personlig tilfredsstillelse). Hvis du bruger størstedelen af din dag reducerer at fuldføre opgaver som er administrativ karakter og/eller som nemt kan suppleres med andre mennesker du din rentabilitet.
Løsning: Styr din tid og finde ud af hvor meget du gør per time. Ansætte en assistent, hvis du bruger størstedelen af din tid i administrativt arbejde.
Fejl #8: De opkræve mindre end de ønsker. Denne udfordring synes at opstÃ¥ især for konsulenter, coaches og solo iværksættere, der sælger tjenesteydelser. Ofte er det fristende at acceptere færre penge, end du har brug for – sÃ¥ du fÃ¥ “nogle penge” snarere end “ingen penge”. Efter tid, arbejde for for lidt kan efterlade dig udmattet og hadet og det tager en dyb udskæring af din rentabilitet.
Løsning: Begå, at på den næste mulighed, du vil anmode om fuld gebyr. Og derefter gøre det.
Fejl #9: De gør sjældne eller ingen brug af teknologi, som kunne spare dem tid og kræfter. Som en virksomhedsejer har du et fast beløb på tid og energi, inden for hvilken skal du maksimere din indtjening. Teknologi kan hjælpe dig gøre dette i form af autosvar, voicemail, trådløse internetforbindelser, tale anerkendelse software og lignende. Alle disse værktøjer er designet til at spare dig tid og kræfter. Hvis du ikke gør konsekvent brug af teknologi i din virksomhed du er sandsynligvis ikke så indbringende som du kunne være.
Løsning: Se på mulighederne for at du kan gøre dine forretningsprocesser mere effektivt ved hjælp af billig teknologi.
Fejl #10: De overholder forældede forretningsmodeller eller planer. Hvis du ikke gør ophold op med tendenserne i din virksomhed vil du bemærke en støt tilbagegang i din rentabilitet.
Løsning: Deltage i møder og konferencer, der vil holde dig på målet med dit marked. Gennemføre nye måder at drive forretning og opdatere din forretningsplan mindst hvert par år.
Hvis du er seriøs om at forbedre din virksomheds rentabilitet, starte ved at gennemføre de foreslåede løsninger til disse ti almindelige fejl. Sammen, vil disse løsninger hjælpe du tjene flere penge og har det sjovere i din virksomhed. Prøv dem og se.
(c) 2004 Dr. Rachna D. Jain. Alle rettigheder i alle medier forbeholdes.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Rul til toppen